6.EWALUACJA

 

Liczba punktów (ich suma może stanowić punkt wyjścia do wystawienia oceny)
Ø      5-6
Ø      3-4
Ø      1-2
Zawartość merytoryczna
Ø      całość zadania wykonanego przez inspektorów uwzględnia: poszukiwanie, analizowanie i weryfikowanie informacji;
Ø       pod uwagę wzięto co najmniej 20 różnorodnych  produktów;
Ø      sporządzony wykaz substancji i składników zawiera nazwę chemiczną, potoczną jeśli istnieje oraz ich wpływ na człowieka;
Ø      sporządzony projekt piramid przedstawia dużą wartość merytoryczną, zawarte w nich informacje są zgodne z obecnym stanem wiedzy naukowej;
Ø      całość zadania uwzględnia mniej niż 3 elementy procesu zdobywania informacji
Ø      pod uwagę wzięto  conajmniej 15 różnorodnych produktów;
Ø      opracowany wykaz uwzględnia większość dostępnych informacji; cechuje go poprawność i rzetelność;
Ø      sporządzony projekt piramid przedstawia wystarczającą  wartość merytoryczną, zawarte w nich informacje w większości są zgodne ze stanem wiedzy naukowej;
Ø      całość zadania uwzględnia kilka  elementów procesu poszukiwania informacji, ale ich analiza jest powierzchowna;
Ø      pod uwagę wzięto  mniej niż 10 produktów; 

Ø      opracowany wykaz relacjonuje zebrane informacje; jest powierzchowny, nie uwzględnia wniosków;
Ø      projekt zawiera przedstawia niewielką wartość merytoryczną, a informacje są pobieżne
Sposób
wykonania
Ø      zbieranie informacji przebiega zgodnie z zasadami poszukiwania informacji z wiarygodnych źródeł;
Ø      informacje zdobyte przez inspektorów pochodzą z kilku różnych, m.in, naukowych źródeł;
Ø      sposób zebrania informacji poddawany był weryfikacji pod kątem GMO, certyfikatów itp.
Ø      w trakcie wykonywania zadań umiejętnie wykorzystano techniki mediacji i negocjacji; twórczo rozwiązywano bieżące konflikty i spory;
Ø      informacje pochodzą zarówno z wiarygodnych jak i mało wiarygodnych  źródeł;
Ø      informacje zdobyte przez inspektorów pochodzą z jednorodnych źródeł;
Ø      sposób zebrania informacji uwzględnił jedno z kryteriów (GMO lub certyfikaty);
Ø      rozwiązują pojawiające się konflikty na zasadzie kompromisu;
Ø      zbieranie informacji sprowadza się do korzystania z mało wiarygodnych źródeł
Ø      informacje zdobyte przez sklepowych inspektorów pochodzą z jednego źródła;
Ø      sposób zebrania informacji nie uwzględnił żadnego z wymienionych kryteriów
Ø   pojawiające się konflikty rozwiązują, unikając konfrontacji lub wchodząc w nią w sposób naruszający zasady kulturalnej dyskusji;
Publiczna prezentacja
Ø      staranne, oryginalne i atrakcyjne przygotowanie wybranej formy prezentacji;
Ø      estetyczna oprawa graficzna;
Ø      uczniowie świetnie przygotowani do publicznej prezentacji efektów swojej pracy;
Ø      wybrana forma prezentacji opracowana poprawnie, zgodnie z wytycznymi;
Ø      przeciętny poziom estetyki i oryginalności;
Ø     uczniowie poprawnie przygotowani do publicznej prezentacji efektów swojej pracy;
Ø     wybrana forma prezentacji opracowana mało oryginalnie, widoczne błędy i niedociągnięcia
Ø      widoczna mniejsza staranność wykonania; 
Ø  uczniowie słabo przygotowani do publicznej prezentacji efektów swojej pracy