Liczba punktów (ich
suma może stanowić punkt wyjścia do wystawienia oceny)
|
Ø
5-6
|
Ø
3-4
|
Ø
1-2
|
Zawartość
merytoryczna
|
Ø
całość
zadania wykonanego przez inspektorów uwzględnia: poszukiwanie, analizowanie i
weryfikowanie informacji;
Ø
pod uwagę wzięto co najmniej 20 różnorodnych
produktów;
Ø sporządzony
wykaz substancji i składników zawiera nazwę chemiczną, potoczną jeśli
istnieje oraz ich wpływ na człowieka;
Ø sporządzony projekt piramid przedstawia dużą wartość
merytoryczną, zawarte w nich informacje są zgodne z obecnym stanem wiedzy
naukowej;
|
Ø
całość
zadania uwzględnia mniej niż 3 elementy procesu zdobywania informacji
Ø pod uwagę wzięto
conajmniej 15 różnorodnych produktów;
Ø
opracowany wykaz uwzględnia większość dostępnych informacji; cechuje go poprawność i
rzetelność;
Ø
sporządzony projekt piramid przedstawia wystarczającą wartość
merytoryczną, zawarte w nich informacje w większości są zgodne ze stanem wiedzy
naukowej;
|
Ø
całość
zadania uwzględnia kilka elementów procesu poszukiwania informacji, ale
ich analiza jest powierzchowna;
Ø pod uwagę wzięto
mniej niż 10 produktów;
Ø
opracowany wykaz relacjonuje zebrane informacje; jest powierzchowny, nie uwzględnia
wniosków;
Ø
projekt zawiera przedstawia niewielką wartość merytoryczną, a informacje są pobieżne
|
Sposób
wykonania
|
Ø
zbieranie
informacji przebiega zgodnie z zasadami poszukiwania informacji z wiarygodnych
źródeł;
Ø
informacje
zdobyte przez inspektorów pochodzą z kilku różnych, m.in, naukowych źródeł;
Ø
sposób
zebrania informacji poddawany był weryfikacji pod kątem GMO, certyfikatów itp.
Ø
w trakcie wykonywania zadań umiejętnie wykorzystano
techniki mediacji i negocjacji; twórczo rozwiązywano bieżące konflikty i
spory;
|
Ø informacje pochodzą zarówno z wiarygodnych jak i mało wiarygodnych źródeł;
Ø
informacje
zdobyte przez inspektorów pochodzą z jednorodnych źródeł;
Ø
sposób
zebrania informacji uwzględnił jedno z kryteriów (GMO lub certyfikaty);
Ø
rozwiązują
pojawiające się konflikty na zasadzie kompromisu;
|
Ø
zbieranie
informacji sprowadza się do korzystania z mało wiarygodnych źródeł
Ø
informacje
zdobyte przez sklepowych inspektorów pochodzą z jednego źródła;
Ø
sposób
zebrania informacji nie uwzględnił żadnego z wymienionych kryteriów
Ø pojawiające się konflikty rozwiązują, unikając konfrontacji lub wchodząc w nią w sposób naruszający zasady kulturalnej dyskusji; |
Publiczna
prezentacja
|
Ø
staranne,
oryginalne i atrakcyjne przygotowanie wybranej formy prezentacji;
Ø
estetyczna
oprawa graficzna;
Ø
uczniowie
świetnie przygotowani do publicznej prezentacji efektów swojej pracy;
|
Ø
wybrana
forma prezentacji opracowana poprawnie, zgodnie z wytycznymi;
Ø
przeciętny
poziom estetyki i oryginalności;
Ø uczniowie poprawnie przygotowani do publicznej prezentacji efektów swojej pracy; |
Ø wybrana forma prezentacji opracowana mało oryginalnie, widoczne błędy i niedociągnięcia
Ø
widoczna
mniejsza staranność wykonania;
Ø uczniowie słabo przygotowani do publicznej prezentacji efektów swojej pracy |
6.EWALUACJA
Subskrybuj:
Posty (Atom)